Tuesday, December 14, 2010

Turunnya malaikat di 5 tempat


Sabda Rasulullah S.A.W...'Setiap hari,akan turun malaikat ke bumi ini pada 5 buah tempat iaitu,"

1~Makkah
2~Madinah
3~Baitul Maqdis
4~Perkuburan orang muslim
5~Majlis kaum muslimin

Kata malaikat yang turun di Makkah,"ingatlah!Sesiapa yang meninggalkan kewajipannya terhadap Allah,sesungguhnya disa terlpas dari rahmat-Nya,"Kata malaikat yang turun di Madinah,"Ingatlah!Sesiapa yang meninggalkan sunnah Rasulullah,dia akan terpas syafaat di hari akhirat kelak."

Kata malaikat yang turun di Baitul Maqdis,'Ingatlah! Sesiapa yang memakan harta yang haram,sesungguhnya segala amalan yang dikerjakannya tidak akan diterima."Kata malaikat yang turun di Perkuburan orang islam,'Wahai ahli kubur!Apakah yang kamu inginkan dan apakah yang kamu sesalkan?'Jawab ahli kubur.Kami menyesal kerana tidak dapat menambahkan amalan kami.

Sesungguhnya kami telah mensia-siakan umur kami sewaktu di dunia dahulu.Kami merasa sungguh iri hati dengan orang yang tekun mengerjakan sembahyang berjemaah,membaca Al-Quran,selawat dan istighfar,sedang kami tidak boleh berbuat demikian.

Kata malaikatt yang turun di Majlis orang muslim,Wahai orang yang beriman!Bertenanglah kamu semua,sesungguhnya Allah yang memberi balasan.

Sesiapa yang takutatas hukuman Allah,maka hendaklah dia segera memperbaiki dirinya dan bertaubat di atas segala dosa-dosanya.

Kalaulah tidak ada orang-orang yang khusyuk,bayi-bayi yang masih menyusu,binatang peliharaan serta orang-orang tua sembahyang.Nescaya telah ditimpakan keatas kamu seksa yang pedih...

No comments:

Post a Comment