Thursday, December 16, 2010

Kenapa Nafsu Degil



Dalam kitab karangan Usman bin Hassan bin Ahmad ada menceritakan Allah S.W.T telah berfirman yang bermaksud,"Wahai Akal!Mengadaplah engkau.Aku ingin taahu darimu siapakah Aku ini dan siapa pula engkau?"

Lalu akal menjawab.Engkau adalah Tuhan yang menjadikanku dan aku adalah hambamu yang lemah."Setelah itu Allah memanggil nafsu pula datang menghada,tetapi nafsu hanya mendiamkan diri.Begitulah sehingga 3 kali inayan dipanggil barulah ia datang mengadap.Allah berfirman padanya,"Siapakah engkau dan siapakah Aku?"

Jawab nafsu,"Engkau adalah Engkau dan aku adalah aku."Allah lalau menyeksanya dalam neraka jahim selama 100 tahun kemudian mengeluarkannya semula untuk disoal.Allah menyoal lagi,"Siapakag engkau dan siapakah Aku?"Jawab nafsu,:aku adalah aku dan Engkau adalah Engkau."Allah lalu memasukkannya ke dalam neraka juu" pula selama 100 tahun kemudian mengeluarkannya untuk disoal.

Kali ini barulah nafsu mengaku hakikat dirinya.Katanya,"aku adalah hambamu yang lemah dan Engkau adalah Tuhanku yang Maha Kaya."Dalam kitab yang sama juga ada diterangkan dengan sebab itulah Allah telah mewajibkan puasa bagi mengekang nafsu yang jahat.

P/S:maknenyer x hairan la sekarang seks bebas berleluasa,bayi dibuang merata-rata..mak bapak jadi mangsa..wahai saudara seislamku..kembalilah kepada ajaran Islam yang sebenar.Berpegang la dengan Al-Quran dan As-sunnah.Kita semuanya sebenarnya diperbodohkan oleh paderi2 dan orang yahudi.Mereka semua mahu merosakkan kita sebelum munculnya Imam Mahdi yang akan memimpin kita.Kepada kaum perempuan jadilah wanita yang solehah,berpegang kuat dengan ajaran agama kerana kamu kaum perempuan merupakan pengikut paling ramai dajjal.Orang kafir sikit tidak gentar kepada kita siap mengatakan kita semua BODOH. Bacalah Artikel ini dan percaya lah....http://www.dinar-emas.com/vaticans.html#axzz18Eos3Ypw.....Ingat!!Sabda Nabi S.A.W 'Islam datang dalam keadaan asing dan kembali dalam keadaan asing'....so,xhairan lau ade peringatan diberikan ramai tidak percaya dan buat tidak tahu...

No comments:

Post a Comment